NerdWallet چالش های پرهزینه در زمینه ی قابلیت مشاهده سئو در گوگل را فاش می‌کند.

چاپ

شرکت مالی شخصی NerdWallet اعلام کرد که قابلیت مشاهده جستجوی ارگانیک آن در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ با مشکلات شدیدی مواجه شده است و این روند در سه‌ماهه چهارم بدتر خواهد شد. این موضوع را تیم چن، مدیرعامل این شرکت، در تماس درآمدی سه‌ماهه سوم بیان کرد.

از گزارش درآمد سه‌ماهه سوم NerdWallet:

  • درآمد کارت‌های اعتباری ۴۵.۳ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است، عمدتاً به دلیل فشارهای موجود در ترافیک جستجوی ارگانیک…

چرا این موضوع مهم است؟ متخصصان سئو، ناشران و تولیدکنندگان محتوا نگران کاهش ترافیک جستجوی ارگانیک از زمان ظهور Google AI Overviews (که قبلاً به عنوان تجربه جستجوی تولیدی شناخته می‌شد) و سایر موتورهای پاسخ‌دهنده هوش مصنوعی هستند. گارتنر پیش‌بینی کرده که ترافیک جستجو تا سال ۲۰۲۶ ممکن است ۲۵ درصد کاهش یابد.

در حالی که برخی ناشران گزارش داده‌اند که تأثیر ترافیکی ناشی از Google AI Overviews ناچیز بوده، ما همواره انتظار داشتیم که بسیاری از وب‌سایت‌ها به تدریج کمتر ترافیک ارگانیک دریافت کنند، چرا که AI Overviews و دیگر ویژگی‌های جستجو به طور مستقیم به سوالات در صفحه نتایج جستجو پاسخ می‌دهند.

گزارش آن‌ها: طبق گزارش NerdWallet:

  • تعداد کاربران منحصر به فرد ماهانه در سه‌ماهه سوم ۷ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته و انتظار می‌رود در سه‌ماهه چهارم به دلیل موانع جستجو، این کاهش ادامه یابد.
  • چالش‌های قابلیت مشاهده جستجوی ارگانیک بر ترافیک محتوای آموزشی غیرتجاری تأثیر گذاشته و بر تعامل کلی کاربران تأثیر گذاشته است.

نظرات آن‌ها: چن از او خواسته شد تا در مورد فشارهای جستجوی ارگانیک بیشتر توضیح دهد. او گفت:

“ترافیک خرید ما در ماه‌های اوت و سپتامبر بدتر شد. اما با ورود به اکتبر، دوباره به سطحی بازگشت که کمی بهتر از زمانی بود که تماس Q2 را انجام دادیم. فکر می‌کنیم که برخی اقدامات مثبت برای بهبود تجربه کاربری انجام داده‌ایم. البته استثناهایی هم وجود دارد؛ برای مثال، بخش‌هایی از کارت‌های اعتباری و وام‌های شخصی هنوز عقب هستند. اما به‌طور کلی، ما به جایگاه خوبی در صفحات خرید رسیدیم و احساس می‌کنیم که متوجه شدیم چه چیزهایی را باید بهبود دهیم.

“در عوض، برای آن دسته بزرگتر از ترافیک آموزشی که ماهیت تجاری کمتری دارد، اوضاع در طول سه‌ماهه به تدریج بدتر شد و اخیراً در سطحی پایین تثبیت شد. در واقع، آنچه که در آنجا رخ می‌دهد، فشار جدیدی از سوی موتورهای جستجو برای گنجاندن پاسخ‌های خود به طور مستقیم در نتایج جستجو است. به‌طوری که همانطور که اشاره کردید، AI Overviews مثال خوبی است. برای کسانی که سال‌ها جستجو را دنبال کرده‌اند، این موضوع واقعاً چیز جدیدی نیست. مثلاً در یک برهه، وقتی برای جستجوی آب و هوا می‌کردید، این اطلاعات به‌طور مستقیم در نتایج نمایش داده نمی‌شد و در نهایت ماژولی در آنجا قرار گرفت. این روند به سمت سادگی بیشتر در نتایج جستجو اجتناب‌ناپذیر است و ما همیشه از آن بیشتر محافظت شده‌ایم.

“در طول ۱۰ سال گذشته، می‌توانم بگویم که این تغییرات به صورت امواج رخ می‌دهند و ما در وسط یک موج بزرگ هستیم.

“حالا در بلندمدت، فکر می‌کنم که بهبود تجربه جستجو یک پیروزی برای اکوسیستم کلی است و آن را سالم و در حال رشد نگه می‌دارد. واقعاً می‌توانم بگویم که نقطه قوت اینجا این است که سه‌ماهه سوم از نظر برخی از موانع جستجوی ارگانیک، به‌ویژه در زمینه‌های تجاری بسیار، واقعاً دشوار بود و توانایی دستیابی به حاشیه NGOI حدود ۱۲ درصد در سه‌ماهه سوم با وجود این موانع، واقعاً گواهی بر پیشرفت‌هایی است که در ساخت برند و ارتباط مستقیم با کاربران خود انجام داده‌ایم و رقابت‌پذیری‌مان در کانال‌های دیگر افزایش یافته است.”

اما: با وجود مشکلات قابلیت مشاهده ارگانیک خود، NerdWallet درآمد سه‌ماهه سوم ۱۹۱ میلیون دلاری را گزارش کرد که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

منبع : خرید بک لینک